Ik wil hulp ontvangen

Veelgestelde vragen

Snel antwoord nodig? Hier vind je alles wat je moet weten over het aanvragen van hulp via Beep for Help.

Heb je een vraag over registratie, kosten, de werkwijze van onze Superhelpers of het gebruik van de app/website? Wij hebben de meestgestelde vragen van onze klanten verzameld en overzichtelijk ingedeeld. Zo ben je binnen enkele minuten op de hoogte en kun je direct de hulp aanvragen die je nodig hebt.

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Naar klantenservice
FAQ

Aan de slag: registratie en account

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het registratieproces en je account. Staat je vraag er niet bij? Aarzel niet om ons telefonisch of via e-mail te bereiken.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Je maakt een account aan wanneer je een hulpaanvraag doet via de app. Als je via de website een hulpaanvraag doet, genereer je ook een account. Als je daarvan gebruik wil maken via de app, voor bijvoorbeeld een herhaalafspraak, dan moet je bij de eerste keer  inloggen op 'wachtwoord' vergeten drukken om een wachtwoord te genereren. Als je de app niet wil gebruiken voor een vervolgafspraak, kun je de aanvraag op dezelfde manier doen via de website. Ook onze klantenservice kan voor jou een account aanmaken. Neem daarvoor telefonisch of via e-mail contact op.

Hoelang duurt het registratieproces?

Enkele minuten. Je vult eerst in welke dienst je zou willen ontvangen, voor wanneer en hoelang. Vervolgens laat je je gegevens achter waarmee je een account creëert.

Kan ik hulp aanvragen zonder account?

Nee, je hebt een account nodig om hulp aan te vragen. Wanneer je via de website een hulpvraag hebt ingediend, creëer je automatisch een account. Neem telefonisch contact op met de klantenservice als je hulp nodig hebt bij het aanmaken van een account.

Ik kan niet inloggen op mijn account, wat nu?

Heb je al een account maar ben je je wachtwoord kwijt? Klik op 'wachtwoord vergeten' op de inlogpagina. Je ontvangt een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen. Weet je niet of je al een account hebt? Druk dan ook op 'wachtwoord vergeten'. Als er geen email binnen komt, zal je nog geen account hebben. Kan je om een andere reden niet inloggen? Neem contact op met de klantenservice.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik op 'wachtwoord vergeten' op de inlogpagina. Je krijgt dan een e-mail toegestuurd waarmee je eenvoudig een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Kan ik mijn gegevens aanpassen?

Ja, dat kan! Navigeer in de app naar je profiel. Daar kun je het adres wijzigen en dergelijke. Heb je nog niet eerder ingelogd in de app, maar heb je wel een account doordat je al klant bent? Dan kan onze klantenservice jouw gegevens voor je aanpassen. Bel of e-mail ons en dan zullen we je verder helpen.

FAQ

Hulp aanvragen en werkwijze

Bekijk hier de meest gestelde vragen over het hulpaanvraag-proces en de werkwijze. Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op.

Waar is Beep for Help momenteel actief?

We zijn op dit moment actief in Amsterdam en omgeving en Rotterdam en omgeving en er komen wekelijks nieuwe Superhelpers en regio's bij. Je kunt controleren of er iemand op jouw postcode beschikbaar is door hem in te vullen op de homepage.

Kan ik ook via de website hulp aanvragen?

Zeker, dat is mogelijk. Ga naar 'Boek direct' en start het proces om je account aan te maken. Zo ben je direct een stap dichter bij de hulp die je nodig hebt.

Ik ben mantelzorger en wil hulp voor een ander aanvragen. Kan dat?

Ja, dat kan. Vraag hulp aan met je eigen e-mailadres maar geeft het adres van de hulpbehoevende op.

Waar kan ik mijn aanvragen vinden?

Als je via de app een account hebt aangemaakt, kun je al je hulpvragen terugvinden in jouw dashboard. Onder ‘Ingediend’ zie je alle hulpvragen die afgehandeld zijn. Onder ‘In behandeling’ kun je alle hulpvragen vinden waar een helper je nog bij gaat helpen.

FAQ

Kosten en betaling

Transparantie over kosten en betalingen vinden we belangrijk. Hier tref je de antwoorden op veelgestelde vragen. Ontbreekt jouw vraag? Neem dan gerust telefonisch of per mail contact op.

Wat kost het om hulp aan te vragen?

We werken met een starttarief van €5,95 per aanvraag en daarna geldt een tarief van €0,52 per minuut. Voor een half uur hulp betaal je dus €21,55 en voor een uur €37,15.

Hoe kan ik betalen?

We bieden betaling via iDeal of creditcard aan. Ook kun je via een bankoverschrijving betalen. Houd er rekening mee dat de betalingsverwerking bij handmatig overmaken wat langer duurt.

Wanneer wordt het geld van mijn rekening afgeschreven?

Nadat de klus is afgerond, kun je betalen. De kosten worden binnen één werkdag van je creditcard afgeschreven. Wanneer  je met iDeal hebt betaald dan gebeurt dat direct.

De betaling lijkt niet gelukt, wat nu?

Lijkt er iets niet te kloppen met de factuur of heb je er een vraag over? Neem contact op  met de klantenservice en we helpen je graag verder.

FAQ

De Superhelper en kwaliteit

Hier vind je de meestgestelde vragen over Superhelpers en kwaliteit. Staat je vraag er niet bij? Neem gerust even contact op.

Hoe weet ik of mijn Superhelper betrouwbaar is?

Beep for Help selecteert Superhelpers met zorg. Al onze Superhelpers worden vooraf gescreend. Ook zijn ze verplicht een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) te overleggen. Als die akkoord is, kan de Superhelper beginnen met zijn of haar training. Na een succesvolle afronding kan de Superhelper aan de slag.

Wat kan ik met een beoordeling?

Je kunt jouw Superhelpers in de app beoordelen middels een sterrensysteem. Het systeem zal bij je volgende hulpaanvraag proberen rekening te houden met de Superhelper(s) die je het meest waardeert.

Kan ik Superhelpers ook als favoriet opslaan?

Ja, dat kan in de app! Bij het profiel van een Superhelper kun je gemakkelijk een Superhelper als favoriet aanmerken. Zo kun je je favoriete helper(s) snel terugvinden als je opnieuw hulp aanvraagt.

FAQ

Vragen over veiligheid en privacy

Lees hier de meest gestelde vragen en antwoorden over veiligheid en veiligheid. Wordt je vraag niet beantwoord? Neem gerust even contact op met de klantenservice.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Wij nemen de privacy van onze helpers en hulpaanvragers zeer serieus. Wil je meer weten? Bekijk onze privacy policy hier.

Wordt mijn betaling veilig verwerkt?

Absoluut! We hebben Mollie Payments ingeschakeld voor al jouw betalingen, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in het beveiligen van transacties. Zodra je verzoek om hulp succesvol is afgehandeld, kun je met een gerust hart betalen via iDeal of creditcard.

Aan welke wet- en regelgeving hebben jullie je te houden?

Hulpvragen via Beep for Help worden verstaan onder huishoudelijke werkzaamheden. Deze mogen alleen verricht worden onder een arbeidsovereenkomst onder toepassing van de Regeling Dienstverlening aan huis. Het Arbeidscontract Hulp aan Huis en Overeenkomst zzp'er hulpvragende gelden voor een duur van één hulpvraag. Na het accepteren van de algemene voorwaarden ga je akkoord met het automatisch ondertekenen van deze contracten.

Wat zijn de algemene voorwaarden en het privacybeleid?

Je vindt de algemene voorwaarden en ons privacybeleid terug in de footer van de website (onderin).

FAQ

Klachten en contact

Word je vraag niet beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb een klacht, hoe kan ik die indienen?

We vinden het jammer om te horen dat je ervaring met ons niet is gegaan zoals je had verwacht. Bij Beep for Help vinden we het belangrijk om een goede dienstverlening te bieden. Mocht je een klacht hebben, dan helpen we je graag verder. Neem contact met ons op via de klantenservice.

over ons

Waarom Beep for Help?

Vergrijzing en overbelasting in de zorgsector zijn ontwikkelingen die om duidelijke oplossingen vragen. Vanuit deze zorg hebben Gerard en Carlo, twee vrienden met een missie, Beep for Help opgezet.

Hun doel: betrouwbare, vriendelijke hulp aan huis brengen voor jou, je ouders of je lieve buurvrouw. Door bureaucratie en papierwerk te elimineren, hebben we een toegankelijke dienst gecreëerd die jong en oud helpt.

Of je nu langer zelfstandig wil blijven of een helpende hand nodig hebt omdat er thuis veel van je gevraagd wordt. Onze niet-medische hulp, die zonder gedoe te regelen is, heeft al vele levens een beetje mooier gemaakt. Dit toont aan dat onze aanpak werkt. Actief in Amsterdam en omstreken, en binnenkort in heel Nederland beschikbaar. ❤️

Boek direct